#13487 | 2019-03-28 Warszawa, Poland

TeamCenter Consultants / 2nd line of support (team)

KEY INFORMATION:
  • Industry: Leading home appliance manufacturer in Europe
  • Location: Warsaw (Al. Jerozolimskie)
  • Remote work: Possible when really needed
  • Project language: English (required min. B1)/German (B2/C1)
  • Project length: Long-term
  • Start: ASAP
  • Assignment type: B2B
  • Remuneration: Negotiable
  • Open positions: Company is looking for 4 candidates

TASKS:
  • Incident management for Teamcenter PDM product – 2nd line of support for internal customers
  • Change management for Teamcenter PDM product (only simple changes/requirements)
  • Preparation of documentation (WIKI) for known issues, workarounds, tips, etc.
  • Monitoring and prevention – based on internally developed or external tools (Nagios) – monitoring of hardware (availability, network) and software (services, logs, shares, etc.) to react for possible delays in handling of workflows, requests, etc.
  • Support for tests – based on documentation testing of new features and improvements for new releases
  • Cooperation with Service Desk to improve first resolution rate (creation of hints for Service Desk agents, etc.)
  • Internal reporting

TECHNICAL SKILLS:
  • Teamcenter (Siemens PLM Software), version 9+ – at least 3 years of experience with application
administration and/or support
  • NX (Siemens PLM Software), version 10+ – any experience with administration and/or support is nice to
have, not required
  • Windows – basic administration and usage of tools for remote support (Remote Assistance, Remote
Desktop)
  • Basic knowledge of HP Service Manager (tool for handling of Service desk requests)
  • Basic knowledge of Jira

NICE TO HAVE:
  • Basics of Powershell
  • SAP basics for interfaces with Teamcenter
  • Tools for performance analysis
  • Basics of Oracle/SQL
  • Basics of Project Management

Languages:
  • German – level B2/C1 - to be able to communicate with rest of team when some members are native German speakers and with users
  • English – at least B1 – to be able to communicate with rest of team when none is native English speaker and with users
Soft skills:
  • Good cooperation in multicultural team, also in remote contacts
  • Resistance to stress and time pressure

WE OFFER:
  • International projects
  • Long-term cooperation
  • Transparently built relations based on trust and fair play
  • Co-financed benefits: Medicover card, Multisport card


Start: ASAP
Czas trwania: Long-term
Lokalizacja: Warszawa, Poland
Wymagania: TeamCenter
Typ projektu: Praca na zlecenie

Projekt zamknięty

Przepraszamy, już nie poszukujemy konsultantów do tego projektu.

Przejdź do zakładki ”Bieżące projekty”, aby zobaczyć listę aktualnych propozycji.

Jeżeli jesteś naszym potencjalnym klientem i poszukujesz tego typu konsultantów, użyj naszego formularza "Przejrzyj CV konsultanta".

ProData Consult przechowuje dane w przeglądarce / urządzeniu za pomocą plików cookie w celu zbierania statystyk i optymalizacji naszych stron internetowych oraz opcjonalnie w reklamach kierowanych. Akceptując, wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywatności, aby uzyskać więcej informacji. Zawsze możesz wycofać swoją zgodę tutaj: Polityka prywatności & pliki cookies

Strona wymaga użycia "Niezbędnych plików cookie". Nasze niezbędne pliki cookie są wykorzystywane wyłącznie w celu zapewnienia funkcjonowania strony i usługi internetowej.

Wybrane usługi stron trzecich mogą przechowywać pliki cookie w celu umieszczania kierowanych reklam, które