#16653 | 2020-05-21 Łódź, Poland

Service Desk Engineer 2 L German/English Language

PROJECT INFORMATION:
  • Industry: Electronics
  • Type of project: Service Desk
  • Location: Łódź
  • Project language: English&German (required), Polish
  • Start: ASAP
  • Assignment type: B2B

PROJECT ROLE:
  • Act as a single point of contact for all modes of support such as phone calls, chat, web portal and emails from customers regarding their IT issues and queries.
  • Basic and intermediate level of understanding related to Incident, Service Requests, bbbWork Orders, Major Incidents, Change Request, Knowledge Articles, Knowledge Base, Problem Management, Problem Record and Priority/Severity types response/resolution timelines, CMDB, CIs etc.
  • Basic Active Directory knowledge. Creating user accounts, reset passwords, create groups etc.
  • 2nd line support - troubleshooting of IT problems (in-house software to hardware, such as Laptops, PCs and Printers, iPhone, Exchange & Active Directory).
  • Provide basic troubleshooting and support for MS Office applications used (Word, Excel, Outlook, PowerPoint, Visio & Project).
  • Escalate unresolved calls to the appropriate support groups as per defined matrix and chase them until closure.
  • Take ownership of user IT issues and follow up the status of problems with respective work groups on behalf of the end user.
  • Communicate progress on Incidents and Service Requests in a timely manner back to the end user.
  • To maintain a high-degree of customer service for all support queries and adhere to all ITIL & ITSM principles.
  • Provide stats for the daily/weekly/monthly Service Desk report on call trends and other analysis.

REQUIREMENTS:
  • An ITIL qualification (ITIL V3 and Edition 4) is preferable.
  • Basic knowledge/awareness of Desktop Services, Networking, 0365, IT Security (MCP certification would be desirable). Demonstrated Experience.
  • Excellent communication skills (written and verbal – German and English) and telephone call handling etiquettes.
  • 3 to 5 years previous IT Service Desk experience required.
  • Incident Management experience (Managing incidents including business expectations and communication).
  • Basic User & Security Group Active Directory administration.
  • Strong knowledge of Microsoft based operating systems with emphasis on Windows 10 and Office 2010.

WE OFFER:
  • Long term cooperation across multiple projects and sectors.
  • Training on the job and technical trainings.
  • Further development opportunity.
  • A great package of additional benefits such as: private healthcare, AVIVA Insurance, game room, additional 1 day off in 2020 (24th December), MultiSport Card.


Work location: Łódź, Poland
Requirements: Min. 5 years of professional IT experience.
Job type: Freelance

Projekt zamknięty

Przepraszamy, już nie poszukujemy konsultantów do tego projektu.

Przejdź do zakładki ”Bieżące projekty”, aby zobaczyć listę aktualnych propozycji.

Jeżeli jesteś naszym potencjalnym klientem i poszukujesz tego typu konsultantów, użyj naszego formularza "Przejrzyj CV konsultanta".

ProData Consult przechowuje dane w przeglądarce / urządzeniu za pomocą plików cookie w celu zbierania statystyk i optymalizacji naszych stron internetowych oraz opcjonalnie w reklamach kierowanych. Akceptując, wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywatności, aby uzyskać więcej informacji. Zawsze możesz wycofać swoją zgodę tutaj: Polityka prywatności & pliki cookies

Strona wymaga użycia "Niezbędnych plików cookie". Nasze niezbędne pliki cookie są wykorzystywane wyłącznie w celu zapewnienia funkcjonowania strony i usługi internetowej.

Wybrane usługi stron trzecich mogą przechowywać pliki cookie w celu umieszczania kierowanych reklam, które